Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

måndag 26 september 2011

Kokostoppar igen - nu godare.

Ni som har följt min blogg har kanske läst mitt recept på kokostoppar som jag publicerade förra veckan, men jag ersätter den nu med detta förbättrade receptet. Majsmjölet gör att dessa kokostoppar får en vacker gyllene färg, precis som "vanliga" kokostoppar, men kan bytas ut mot teffmjöl.

Ugn 175 grader

3/4 tsk fiberhusk
1½ dl rismjölk
2 msk kokmarsánpulver
1 dl socker
1 dl majsmjöl
200 g riven kokos
1/2 dl olja

Blanda alla ingredienser och låt stå och svälla i ca 10 minuter.
Forma till bollar i önskad storlek, lägg på bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen i ca 12-14 minuter. Låt svalna på plåten. Om du, som jag, är chokladälskare så doppa dem (helt eller delvis) i mjölkfri choklad.

Förvaras i kakburk eller ännu hellre i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar