Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

onsdag 16 mars 2011

Morotssoppa

Gjorde häromdagen en jättegod soppa, receptet hittade jag i nya bulletinen.

ca 4 portioner Morotssoppa

4 morötter
2 palsternackor
1 gul lök
1 l vatten
1 burk kokosmjölk
2 tärningar grönsaksbuljong
saften från 1 lime
salt, peppar och cayennepeppar efter smak

Skala och skiva morötter, palsternacka och lök. Lägg i grönsakerna, vatten och buljongtärningar i en gryta och låt koka i ca 12-15 min. Mixa soppan till önskad konsistens. tillsätt kokosmjölk, limesaft och kryddor. Jag hade i små "sopp-pasta" från Dr Schär och tillsatte dem efter jag mixat min soppa. Lät den puttra i ca 10 min efter att pastan hällts i. Serveras med vitlöksbröd eller annat gott glutenfritt bröd.

1 kommentar:

  1. Det här måsta jag prova :) Trodde att jag läst igenom Bullentinen, men har missat det här receptet :)

    SvaraRadera