Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

söndag 19 september 2010

Ytterligare besvikelser :-(

Var på höstmarknad i skola igår och hade haft jättebra mailkontakt med intresserad förälder, som ville ställa upp och fixa mackor och fika åt tösen. De hade bakat jättegoda kakor (enligt mina recept :-) ) men mackor fanns där inga alls. Besvikelsen var stor, speciellt då tösen var hungrig. Jag kan förstå att man kan misslyckas med baket (för det var det som hade hänt), men fixar man inte det man har sagt, kan man ju höra av sig!! För en gång skull hade jag inte tagit med mig matsäck eller "nödproviant", men det misstaget kommer jag inte att göra om igen på länge.

Har provat lite nya brödrecept idag, vilka inga av dem var särskilt lyckade. Första omgången var stabbiga och jäste inte mycket alls, den andra omgången jäste för mycket och föll sedan ihop när de kom in i ugnen. Ätbara var de, men jag får väl experimentera lite till för att få det rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar