Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

onsdag 22 september 2010

Kanelkakor.


Har varit i bakartagen idag igen. Dottern ska sälja fika i helgen när vi ska ha marknad och vi kom fram till att det bästa vore ju att ha kakor som alla kan äta. Jag gjorde 4!! satser när jag ändå höll på, för det går utmärkt att förvara småkakor i frysen om de inte går åt. Imorgon ska vi baka dem med kakao i, minska då mjölet i motsvarande mängd. Dessa kakor rullas i pärlsocker eller bakas "naturella".

Kanelkakor Ugn 175 grader

200 g Carlshamn Mjölkfritt margarin
375 g Semper Fin Mix
1 dl Socker
½ msk Ljus Sirap

Ovanstående ingredienser körs i matberedaren till en slät och jämn deg.
Lägg på smörpapper och forma en rulle ca 5 cm i diameter.
Häll kanel och socker på smörpappret och rulla runt degrullen tills den är täckt.
Låt vila i kylskåpet i 1 timme.
Skär i skivor (ca ½ cm tjocklek är lagom)
Grädda mitt i ugnen i ca 15 min.

Jag garanterar att ingen kommer att känna skillnad på dessa kakor och "vanliga" kakor.

1 kommentar:

  1. Super goda!!! PROVA AZZÅ!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 =)

    SvaraRadera