Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

fredag 8 oktober 2010

Frallor och annat.

Jaha, det var ett tag sedan något nytt hände här. Livet har susat på i 180 och fortsätter det i den här takten, så är det julafton innan jag har hunnit blinka.
Försäljningen av kaffe och småkakor gick strålande för tösen. En av hennes kunder, en liten tjej i 6 års åldern, var så glad att hon faktiskt kunde äta det som såldes OCH att det fanns 2 sorters kakor att välja på. Mamman efterfrågade receptet och fick det såklart - kul att man kan göra nåogn glad.

Har fått en så god dessertpaj serverad hemma hos en kompis, så jag bara måste få dela med mig för den är busenkel. Ska ni servera den till gäster, så kolla en extra gång om de tål nötter, för det är en stor del av pajen. Jag kan inte servera den till min make, eller kanske om jag bara använder mandel....?! Hmmmm....tåls att tänka på. Jag lägger upp receptet i ett eget inlägg så blir det lättare att hitta.

Var i bakartagen igen idag, denna gången blev det först ett "vanligt" bröd till oss och sedan självklart något till tösen. Satsade på frallor denna gången och alla åt och tyckte att de var precis som "vanliga" frallor - jag antar att det är ett gott betyg.

Ni får mycket gärna dela med er av länken till min blogg och lite kommentarer skulle uppskattas. Ha en härlig hösthelg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar