Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

onsdag 26 oktober 2011

En upplevelse att handla mat





I söndags bestämde jag mig för att bege mig in till den stora staden för att göra min veckohandling, detta för att få lite variation från min lokala Kvantum. Inköpslistan var självklart skriven efter "min" affärs layout och passade illa på upplägget på ICA Focus och därmed kunde jag genast plussa på minst en kvart i tidsplanen. Alla spännande varor som fanns att tillgå la till ytterligare tid, men det var det väl värt! Jag fick köpt massa varor och tittade på sektionen med produkter från René Voltaire, men där sa tyvärr plånboken stopp. Till er som bor nära Göteborg måste jag bara rekommendera ICA Focus i Gårda - underbart fräsch affär med massor av allergivänliga produkter.




Ska prova denna pannkaksmix snart!





God pasta, kul att äta annat än Glutis.





Kunde inte motstå att prova något nytt.




Risgrädde - tyvärr är denna rätt söt, men funkar ändå.




Tänkte prova att använda rispapper till lasagne.




Koka frukostgröt på sagogryn och rismjölk - mumma!




Majscous-cous.

1 kommentar:

  1. Om du trenger allergivennlige produkter så kan det være lurt å se på iherb.com, der er det masse spennende til lave priser:) Bruker du koden TOF705 får du 5%rabatt på første bestilling.

    SvaraRadera