Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

måndag 31 oktober 2011

Vardagslyxig frukost



Har fastnat i samma gamla spår när det gäller frukost, här blir det gröt 7 dagar per vecka. Visserligen varierar vi mellan hirsmannagryn, polenta, sagogryn och minutris, men ack så trött man blir på detta till slut. Efter att ha läst om olika mumsiga frukostar på bl.a. Kjerstis blogg och surfat runt bland andra frukostbloggar, bestämde jag mig för att minst en frukost per vecka göra något annat än den vanliga gröten. Det var sååå gott och inte tog det så himla mycket längre tid heller - som 4-barnsmamma är tiden avgörande på vardagsmorgonen.



Min och lillemans frukost bestod av:

Rapsy frutty mixad med frysta hallon och blåbär (blandat med neocatepulver för lillemans del) toppat med Special Flakes.



Fruktsallad med bananer, äpplen, clementiner, passionsfrukt och frysta hallon.

Åt även en knäckemacka med skinka (som inte fastnade på bild) men orkade inte ställa mig och pressa juice, så det fick bli vatten.

1 kommentar:

  1. Vilken toppenfrukost, Maja!! Både gott och nyttigt! Fina bilder också. Ett jättebra och enkelt sätt att få i sig extra vitaminer och mineraler är att använda bärpulvren som jag brukar skriva om. Idag röde jag t ex ned blåbärspulver i min grötblandning och fick en god blåbärsgröt.
    Tack också för länkningen, du är en trogen supporter. Ha en fortsatt fin dag, och var rädd om dig!

    SvaraRadera