Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

onsdag 12 oktober 2011

Kyckling, snabbt och enkelt

Hade köpt på mig tunnskivade färska kycklingfiléer häromdagen, tanken var att göra en wok men jag blev nedröstad. Det fick bli tacokyckling - snabbt, gott och busenkelt.

800 g kycklingfilé skurna i strimlor
1 påse tacokryddor
4 dl kokosmjölk
1-2 dl risgrädde

Stek kycklingstrimlorna, tillsätt övriga ingredienser och låt puttra tills kycklingen är färdig - ca 5 minuter. Servera med ris och massor av grönsaker.

4 kommentarer:

  1. Härligt! God mat behöver verkligen inte vara krånglig!

    SvaraRadera
  2. Nej, den kan vara både enkel och god, men ibland är det nästan så att jag skäms när jag lägger upp dessa rätter. Jag kan ju inte exakt kalla dem recept känns det som.....

    SvaraRadera
  3. Detta recept måste jag testa.
    Jag har nyss börjat följa din blogg och jag får tacka för dina tips och recept. Själv har jag en dotter som är allergisk mot mjölkprotein vilket gör att man tacksamt tar emot mjölkfria recept.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du har hittat hit. Alla recept här är mjölkfria, så det är bara att läsa och frestas.

    SvaraRadera