Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

torsdag 28 juli 2011

Senapsdressing

Blev först introducerad till den här dressingen av min kollega och kompis Cathrine, som under våren outtröttligt lagat mat till mig en gång varannan vecka. Mat som är anpassad till min speciella diet och hon lyckas överraska mig gång på annan. Denna dressing serverades då lilleman "bara" var allergisk mot ägg och mjölk, men den funkar nu också och den är busenkel att göra.

2 tsk dijonsenap
ca 2 msk neutral olja

Skeda upp dijonsenapen i en liten skål, tillsätt oljan under omrörning , lite i taget annars skär det sig - voilá dressingen är färdig. Jag brukar sällan vara exakt i mina mått när jag gör denna dressing utan höftar rätt friskt. Tycker du att dressingen är för stark, tillsätt då mer olja - för svag? minska då mängden olja. Jag brukar göra sallad på ruccola, blandsallad (brukar köpa det som finns i ICAs lösviktssortiment), körsbärstomater (gärna vikentomater), gurka och avocado.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar