Etiketter

allergier (23) Barnmat (19) Besvikelser (7) Bröd (22) Dessert (16) Fika (43) frukost (11) Intro (1) Jul (14) Länkar (9) Mat (64) Meny (4) Recept (122) Tips (22) Uppdatering (25) Vegan (16) Vegetarisk (18)

tisdag 30 november 2010

Utmanad av en av mina bloggföljare...

Blev utmanad för några dagar sedan av Kjersti och nu har jag äntligen fått tid att svara.

4 matprogram jag gärna ser:

Det var riktigt enkelt...
INGA, för jag har ingen TV och har inte haft i snart 10 år!

4 saker jag har ätit idag:
Hmmmm, har bara hunnit äta 2 saker idag, om man inte räknar mackorna var för sig ;-)

3 mackor
Fusktomtegröt" alltså PAMA minutris kokad med rismjölk

4 smaker jag längtar efter:
Ostmacka
Yogurt
Ris a la Malta
"Utomhusgrillat" kött

4 saker på önskelistan:
Massage!
Systemkamera
En ny bärsjal/bärsele - trikåsjalen funkar inte när lilleman är så stor och tycker inte alls om Baby-björnen längre, utan vill ha en som ger mer stöd ut mot knävecken till.
Ett större, mer välorganiserat hus.

4 smaker jag avskyr:
Kummin
Dill
Blodpudding - blev av husmor Viola tvingad att äta detta i skolan. Blev tvingad att äta hela skivan, på storlek med en limpsmörgås - URK!!!
Snaps

4 personer som jag utmanar:

Kristina med bloggen Utan allt där finns det mycket inspiration att hämta och hon har lovat att göra en adventkalender :-)

Annica med bloggen Annicake recept på smarriga bakverk och ett och annat glutenfritt.

Majmamma med bloggen Socker under, socker på... här finns massor av läsvärt.

Min kära kollega med bloggen EmEff, skriver mycket om böcker, men ett och annat recept slinker det allt med.

2 kommentarer:

  1. Roligt att du tog dig tid att svara trots allt som du har att stå i. Hoppas dina önskningar går i uppfyllelse! Men bara äta 2 mackor på en hel dag, aj aj aj!Varmaste hälsningar från Kjersti

    SvaraRadera
  2. Hehehe, nja jag svarade på detta vid lunchtid och det var hela 3 mackor ;-). Åt senare både clementin och banan till mellanmål, linsgryta och ris till middag och glass! med min smarriga chokladsås.

    SvaraRadera